09:00-12:00

13:30-18:00

 

Gesloten

VOOR BEDRIJVEN

Wij streven altijd naar de beste relatie met onze klanten. Drukwerk op maat van uw business dus. 

 

Ontdek wat wij als all-round drukwerkpartner voor u en uw zaak kunnen betekenen.

Lees meer...

VOOR SCHOLEN

Speciaal voor scholen hebben wij een online printapplicatie waardoor printen een plezier wordt voor alle leerkrachten.

Ontdek hoe wij een echte meerwaarde kunnen betekenen voor uw school.

Lees meer...

BLIJF OP DE HOOGTE

Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn en mis geen enkele promotie. 

NEEM CONTACT OP

Dirk Martensstraat 19

8200 Brugge

printen@x-center.be

050 / 32 13 13

Ma-Vr:

Za-Zo:

Copyright © 2018 x-center I Algemene verkoopsvoorwaardenPrivacyCookies

Meest gestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

 

Bij X-Center is het plaatsen van een bestelling erg eenvoudig. U hoeft zelfs geen account aan te maken. Stuur ons een e-mail met een grondige omschrijving van uw bestelling, en we contacteren u terug wanneer we uw bestelling ontvangen hebben. Om een zo vlot mogelijke verwerking te garanderen, vragen we u om naast uw contactgegevens altijd de volgende zaken te vermelden:

 

Om welk type drukwerk gaat het? (flyers, affiches, briefhoofden, visitekaartjes etc.)

Wat is het eindformaat van het drukwerk? (A5, A4, A3, US etc.)

Welke uitstraling had u in gedachten? (mat, glanzend, silk, recycled etc.)

Hoe stevig dient het papier te zijn? (80g, 160g, 250g, 350g etc.)

Welke oplage had u gewenst? (100 stuks, 250 stuks, 500 stuks etc.)

Wanneer zou u de bestelling graag afhalen?   

 

Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?

 

Indien mogelijk vragen wij u om drukbestanden altijd in pdf-formaat aan te leveren met volgende specificaties:

 

Formaat: eindformaat + afloop

Kleurmodus: CMYK

Resolutie: 300 dpi

Afloop: 3mm aan elke zijde

Snijtekens: niet noodzakelijk

 

Bent u geen grafisch ontwerper en zeggen deze vaktermen u helemaal niets? Dat is geen enkel probleem. Ons team staat met plezier klaar om u te helpen bij het opmaken van uw bestanden. Wilt u zeker zijn dat de lay-out tiptop in orde is? Onze grafische vormgevers zetten uw ideeën graag om in piekfijn drukwerk.

 

Hoe kies ik de juiste papiersoort bij een bestelling?

 

De keuze van het juiste papier bij drukwerk is niet eenvoudig. Aan de hand van volgende vragen en voorbeelden, zou u de juiste beslissing moeten kunnen maken.

 

Welke uitstraling wenst u?

Hierbij kunt u kiezen tussen mat, silk (licht glanzend), gloss (glanzend) of recycled.

 

Welk papiergewicht hoort bij uw drukwerk?

80g: gewoon papier, brieven, cursussen, eindwerken, enquêtes etc.

120-135g: flyers, affiches, briefhoofden, brochures, magazines etc.

160-200g: covers voor brochures, luxe-flyers, drankbonnen, tickets etc.

250-350: extra stevige flyers, uitnodigingen, trouwkaarten, menu’s etc.

400g: visitekaartjes etc.

 

Wat zijn de afwerkingsmogelijkheden?

 

Wij kunnen uw drukwerk uiteraard altijd schoonsnijden op het gewenste eindformaat, maar daarnaast bieden wij ook nog een uitgebreid gamma aan afwerkingsmogelijkheden: sorteren, perforeren, snijden, nieten, lamineren, inbinden met verlijmde kaft, inbinden met ringen, plooien in enkelvouw, plooien in z-vouw, plooien in wikkelvouw, plooien en nieten in boekjes, plooien en nieten met squareback, rillen

 

Wat is CMYK?

 

De term CMYK wordt gebruikt om de kleurmodus aan te duiden die gebruikt wordt bij het printen of drukken van documenten. CMYK gebruikt vier inktsoorten namelijk cyaan, magenta, yellow en black. Er bestaan ook nog andere manier om kleuren weer te geven zoals RGB en Pantone. Echter is het niet mogelijk om dergelijke kleuren te vertalen op papier. We vragen dus altijd om uw bestanden om te zetten naar CMYK indien nodig.

 

Wat is afloop?

 

Gewoonlijk wordt er een afloop of bleed van 3 mm gevraagd bij de aan te leveren bestanden. De afloopzone is een zone die wel bedrukt wordt, maar die daarna afgesneden wordt om zo witte randen te voorkomen. In het geval dat uw product tot aan de rand bedrukt moet worden, is het voorzien van afloop van groot belang.

 

Wat zijn snijtekens?

 

Snijtekens zijn een indicatie waarop wij ons kunnen baseren bij het schoonsnijden van uw documenten nadat deze gedrukt zijn. Indien u ons de files bezorgt volgens onze aanleverspecificaties, zijn snijtekens niet noodakelijk.

 

Wat is resolutie en DPI?

 

DPI staat voor Dots Per Inch. Dit is het aantal punten dat per duim (25,4 mm) gedrukt wordt.

Op beeldschermen worden afbeeldingen weergegeven in 72 DPI. Maar om drukwerk van goede kwaliteit te leveren is een DPI van 300 nodig. Voor elke inch die gedrukt wordt zijn er 300 inktpunten.

 

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

 

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn proberen we steeds om bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. Daarom is het van belang om ons altijd onmiddellijk telefonisch te contacteren mocht een bepaalde bestelling geannuleerd moeten worden. Een bestelling pauzeren of annuleren is mogelijk tot het moment waarop de documenten in productie gaan of wanneer er uitdrukkelijk voor uw bestelling bepaalde artikelen (zoals bijvoorbeeld een specifieke papiersoort) aangekocht zijn bij onze leveranciers.

 

Wanneer is mijn bestelling klaar?

 

Indien er geen afhaaldatum afgesproken is bij het plaatsen van uw bestelling, contacteren wij u per mail of telefoon wanneer uw producten afgehaald kunnen worden.

 

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

 

Bestelling kunnen afgehaald worden in onze winkel op het adres:

 

Dirk Martensstraat 19

8200 Sint-Andries (Brugge)

IZ Waggelwater

 

Indien nodig kan een bestelling vanaf een bepaalde omvang in onderling overleg geleverd worden bij u thuis of op kantoor. Gelieve contact met ons op te nemen om een levering te bespreken.

 

Hoe moet ik mijn bestelling betalen?

 

Het betalen van uw bestelling gebeurt doorgaans bij afhaling in onze winkel. Aan de kassa worden uw producten afgerekend en krijgt u de mogelijkheid om de gewenste betaalmethode te kiezen. Voor losse bestellingen vragen wij vriendenlijk om steeds contant of met de Payconiq-app te betalen. We aanvaarden geen bancontact/mistercash. Bent u een zakelijke klant en wenst u regelmatig beroep te doen op onze diensten? In dat geval maken we een klantenfiche aan in ons bestand en kunt u de facturen achteraf betalen per overschrijving.

 

Hoe dien ik een klacht in over drukwerk?

 

Klantentevredenheid, daar draait het bij ons om. Indien u klachten heeft over de kwaliteit van geleverde producten, onze dienstverlening of andere zaken met bedtrekking tot onze service, kunt u zich richten tot de verantwoordelijke in onze winkel. U kunt uw klacht mailen naar printen@x-center.be of bellen naar 050/321313.